Jak trvale zhubnout přes břicho


Pěkné ploché břicho je lákavá představa pro většinu z nás. Zvaž, jestli to je přirozená představa člověka nebo něco, co nám nutí média a Hollywood. Možná od obojího trochu. Osobně si ale myslím, že podvědomým cílem člověka je hlavně být zdravý a schopný, aby si mohl užívat život a starat se o své blízké. Zdraví a schopnosti pak souvisí s lepší, štíhlejší postavou. Nemám nutně na mysli štíhlou postavu modelky nebo sportovce, ale na druhou stranu s výraznou nadváhou jsi určitě omezenější při mnoha denních činnostech cs.wikipedia.org.

Vím, o čem mluvím, sám jsem měl slušné břicho a nadváhu. Vážil jsem o skoro o 30 kilo více než dnes s podílem tělesného tuku až ke 30% a velikostí kalhot 36. Sportoval jsem, sledoval jsem trendy ve výživě a i když jsem chtěl zhubnout, tak se mi to nedařilo.

Proč se mi to nedařilo? Vidím minimálně 5 bodů, které byly překážkou v mém snažení:

1.Diety – „Držíš dietu?“ Otázka známá, asi jako „Jak se máš?“ Je to ale špatná otázka. Základem trvalého zhubnutí není držení diety, ale změna životního stylu a přístupu ke stravování.  https://cs.wikipedia.org/wiki/Bulimie

2.Neznalosti – Jasně, přemíra vědomostí tě při změně postavy může svazovat a selský rozum je samozřejmě základem v jakékoliv lidské činnosti cs.wikipedia.org. Na druhou stranu základní znalosti o fungování organismu, trávicím systému, makroživinách, energetickém výdeji a spotřebě ti pomohou lépe pochopit jak mechanismus funguje.

3.Výdrž –  Nedostatek trpělivosti a chtít výsledek hned stojí za většinou neúspěchů. Vydržet, jít krok po kroku, pochválit se za postupné zlepšování a nepropadat beznaději při občasném klopýtnutí tě dovede k vysněnému cíli.

4.Cíl – Dnes si myslím, že při transformaci postavy je lepší si nastavit nějaký větší, významnější cíl než zhubnout X kilogramů za 90 dní. Třeba se mi to podaří, ale co dál? Zhubnu, ale pak se může dostavit jo-jo efekt. Např. při svém úspěšném zhubnutí jsem nechtěl jenom zhubnout, ale změnit životní styl, jíst zdravěji a mít víc energie.

5. Ovlivnit ostatní – Ideální je nebýt na změnu sám, ale získat podporu ostatních a zapojit je do změny a ovlivnit i jejich přístup ke stravování a cvičení.

Rate this post