Jak zhubnout břicho (bez nesmyslů a zázraků)


Otázka, kterou řeší čas od času většina z nás. Proč se ti to nedaří a jak být úspěšnější?

1. Stárneš – se zvyšujícím věkem klesá aktivita metabolismu a snižuje se tak energetický výdej. Výsledkem je menší objem spálených kalorií a zvýšené ukládání tuku v kritických oblastech.

2. Špatně cvičíš – běháš jako blázen a na břichu to není vidět? Pro správné hubnutí břicha totiž potřebuješ kombinaci posilování a kardiovaskulárního tréninku, která ti zajistí neustálé spalování.

3. Jíš hodně procesované stravy – Slazené nápoje, sladkosti, bílý chléb, sušenky nebo chipsy jsou některé z potravin, které na rozdíl od čerstvého ovoce, zeleniny nebo celozrnného mouk zvyšují zánětlivost organismu a ukládání tuku v oblasti břicha.

4. Jíš špatné tuky – Nasycené tuky v potravě se ukládají jako viscerální tuk (rizikový tuk v oblasti břicha) a ohrožují tě na zdraví cs.wikipedia.org. Nenasycené tuky mají prokazatelné pozitivní zdravotní dopady.

5. Tvůj trénink není dostatečně náročný – trávíš nějakým tréninkem hodinu nebo dvě a říkáš si čím delší tím lepší? Omyl, čím kratší tím lepší, cílem je jasně daný trénink a efektivita. Výsledkem pak dlouhodobě zvýšený metabolismus.

6. Jsi ve stresu – protože řešíš tisíce jiných věcí než svoji fyzičku a zdraví cs.wikipedia.org? Pak nemůžeš dosáhnout cíle a zhubnout břicho. Stres je úzce spojen s produkcí hormonu kortizolu, který snižuje schopnost organismu pálit tuk.

7. Málo spíš – je prokázáno mnoho studiemi, že lidé spící méně než 6 hodin denně mají o více jak 30% vyšší pravděpodobnost ukládání tuku než ti, kteří spí více než 7 hodin.

8. Tvoje postava má tvar jablka – tento typ postavy tě může znevýhodnit při hubnutí oproti jiným typům take. Ale přečti si pozorně další bod.

9. Chybí ti motivace – snížení tuku na břiše vyžaduje přístup, který kombinuje nízkokalorickou dietu s posilovacím a kardiovaskulárním tréninkem, který ti pomůže v případě disciplinovanosti překonat genetiku nebo nesprávný životní styl a dosáhnout plochého břicha.

Rate this post