Počítej TOHLE místo kalorií nebo kilojoulů (pro ploché břicho)


Kdy tělo hubne?

Když začínáš s hubnutím, tak je určitě potřeba seznámit se s pojmy energetický výdej nebo energetický příjem. Stav, kdy je energetický příjem (toho, co jíš) nižší než energetický výdej (energie, kterou tvoje tělo vydává fungováním a pohybem nebo tréninkem) se nazývá energetický deficit (nedostatek) – při deficitu tělo hubne.

Jak to nastavit bez počítání kalorií nebo kilojoulů?

Energie se počítá v kaloriích nebo kilojoulech (1 kalorie = 4,187 joulů) a je uvedena na naprosté většině balených potravin. Na internetu nebo ve smartphone aplikacích pak jednoduše spočítáš, kolik má tvůj jídelníček obsahovat energie https://cs.wikipedia.org/wiki/Hubnut%C3%AD. Zvláště na začátku procesu hubnutí je dobré naučit se základy o energetickém výdeji a příjmu. Jak postupovat bez počítání kalorií nebo kilojoulů a přesto dodržovat zásady redukčního režimu?

—————————————————————————————

Pro zdravé hubnutí pro většinu populace se mi osvědčila METODA 3X8:

—————————————————————————————

Jak to funguje? Číslo 8 ukazuje množství jednotlivých makroživin na gram tělesné váhy. V první variantě kladu důraz na bílkoviny a v druhé variantě na sacharidy https://cs.wikipedia.org/wiki/Index_t%C4%9Blesn%C3%A9_hmotnosti. Tuky zůstávají stejné. Viz níže:

VARIANTA #1

Při posilovacím tréninku

—2,4 gramů bílkovin na gram tělesné váhy

—1,8 gramu sacharidů na gram tělesné váhy

—0,8 gramů tuků na gram tělesné váhy

Varianta #2

Při vytrvalostním tréninku

—2,4 gramů sacharidů na gram tělesné váhy

—1,8 gramu bílkovin na gram tělesné váhy

—0,8 gramů tuků na gram tělesné váhy

………………………………………………………………………………..

„Tato velice jednoduchá metoda bez složitého počítání

kalorií nebo kilojoulů funguje pro většinu těch,

kteří chtějí získat ploché břicho a spalovat tuky.“

………………………………………………………………………………..

Proč to funguje? Protože bere v potaz tvoji tělesnou váhu, protože ti dává dostatek proteinu pro optimalizaci metabolismu, protože udržuje sacharidy na uzdě a protože ti umožňuje konzumovat dostatek zdravých tuků. Metoda 3×8 zároveň dohlíží na rovnovážnou konzumaci jednotlivých makroživin. Pokud konzumuješ jenom kalorie, tvoje strava je nevyvážená – představ si snězení 2000 kalorií jenom z nutelly. I když to jako zajímavý nápad, k získání ploché břicha ti to nepomůže. (Pozor, pořád platí, že jsem zastáncem cheat day, pro správné fungování hormonů.)

Rate this post